2. Виправлення
юридичного статусу нашої Митрополії в державному і церковному праві, зокрема:
а) визнання кордонів нашої
”власної території” згідно з історичною правдою, з урахуванням усіх земель
теперішньої Польщі, що входили колись до
складу Києво-Галицької митрополії;
б) розширення на основі спеціяльного
тимчасового права (ius speciale ad tempus), виданого
Римською столицею, територіяльного статусу на всю УГКЦ в Польщі;
в) юридична емасипація УГКЦ в
Польщі - визнання поділу Католицької Церкви на окремі Церкви свого права,
взаємно від себе незалежні; латинська Конференція Єпископату не може
представляти УГКЦ ані мати над нею будь-якої влади; найвищим органом УГКЦ на
рівні країни має бути єпископат нашої Митрополії на чолі з Митрополитом; у
зв'язку з цим, з огляду на принцип tres faciunt collegium, cлід збільшити кількість єпархій УГКЦ в Польщі до трьох-чотирьох; різні
шкідливі обмеження прав УГКЦ (невизнання патріяршої юрисдикції, необхідність
вибору єпископів виключно з-поміж польських громадян тощо, призначування
єпископів виключно Апостольською Столицею замість компетентною
церковною владою за приписами канонічного права ) мають бути усунені з
Конкордату та інших законодавчих актів; усім слід вживати правильну
термінологію: ”Українська Греко-Католицька Церква” - „Ukraiński Kościół Greckokatolicki”, як офіційна назва, а „Греко-Католицька Церква” - ”Kościół greckokatolicki”, як
її скорочений, напівофіційний варіянт;
г) ієрархія УГКЦ в Польщі повинна
отримати юрисдикцію над усіма католиками візантійського обряду в цій країні,
без огляду на їхню церковну приналежність, дотримування того чи іншого
варіянту візантійського обряду, національність,
мову тощо;
ґ) греко-католицькі ієрархи та
парохи (адміністратори парафій) на основі спеціяльного тимчасового права
повинні на період не коротший 25 років отримати право вільно приймати в лоно
Греко-Католицької Церкви римо-католиків та інших західних християн, без конечності
питати згоди в будь-яких римо-католицьких чи римських чинників. Рівночасно
принцип збереження обрядової тотожності всіма східніми християнами - як
східніми католиками, так і східніми некатоликами, що приходять до повної
єдності з Католицькою Церквою - має бути наново підтверджений, а порушники
піддані санкціям.
2. Wyprawłennia jurydycznoho statusu naszoji Mytropoliji w derżawnomu i
cerkownomu prawi, zokrema:
a) wyznannia kordoniw naszoji ”własnoji terytoriji” zhidno z
istorycznoju prawdoju, z urachuwanniam usich zemel teperisznioji
Polszczi, szczo wchodyły kołyś do składu Kyjewo-Hałyćkoji mytropoliji;
b) rozszyrennia na osnowi specijalnoho tymczasowoho prawa (ius speciale
ad tempus), wydanoho Rymśkoju stołyceju, terytorijalnoho statusu na
wsiu UHKC w Polszczi;
w) jurydyczna emasypacija UHKC w Polszczi - wyznannia podiłu
Katołyćkoji Cerkwy na okremi Cerkwy swoho prawa, wzajemno wid sebe
nezałeżni; łatynśka Konferencija Jepyskopatu ne może predstawlaty UHKC
ani maty nad neju bud´-jakoji włady; najwyszczym orhanom UHKC na riwni
krajiny maje buty jepyskopat naszoji Mytropoliji na czoli z
Mytropołytom; u zw\jazku z cym, z ohladu na pryncyp tres faciunt
collegium, slid zbilszyty kilkist´ jeparchij UHKC w Polszczi do trioch-czotyrioch; rizni szkidływi obmeżennia praw UHKC (newyznannia
patrijarszoji jurysdykciji, neobchidnist´ wyboru jepyskopiw wykluczno
z-pomiż polśkych hromadian toszczo, pryznaczuwannia jepyskopiw wykluczno
Apostolśkoju Stołyceju zamist´ kompetentnoju cerkownoju władoju za
prypysamy kanonicznoho prawa ) majut´ buty usuneni z Konkordatu ta
inszych zakonodawczych aktiw; usim slid wżywaty prawylnu terminołohiju:
”Ukrajinśka Hreko-Katołyćka Cerkwa” - „Ukraiński Kościół
Greckokatolicki”, jak oficijna nazwa, a „Hreko-Katołyćka Cerkwa” -
”Kościół greckokatolicki”, jak jiji skoroczenyj, napiwoficijnyj
warijant;
h) ijerarchija UHKC w Polszczi powynna otrymaty jurysdykciju nad usima
katołykamy wizantijśkoho obriadu w cij krajini, bez ohladu na jichniu
cerkownu prynałeżnist´, dotrymuwannia toho czy inszoho warijantu
wizantijśkoho obriadu, nacionalnist´, mowu toszczo;
g) hreko-katołyćki ijerarchy ta parochy (administratory parafij) na
osnowi specijalnoho tymczasowoho prawa powynni na period ne korotszyj 25
rokiw otrymaty prawo wilno pryjmaty w łono Hreko-Katołyćkoji Cerkwy
rymo-katołykiw ta inszych zachidnych chrystyjan, bez konecznosti pytaty
zhody w bud´-jakych rymo-katołyćkych czy rymśkych czynnykiw. Riwnoczasno
pryncyp zbereżennia obriadowoji totożnosti wsima schidnimy
chrystyjanamy - jak schidnimy katołykamy, tak i schidnimy nekatołykamy,
szczo prychodiat´ do pownoji jednosti z Katołyćkoju Cerkwoju - maje buty
nanowo pidtwerdżenyj, a porusznyky piddani sankcijam.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz