wtorek, 10 maja 2016

Modlitewnik "Pryjdite, pokłonimsia" cz. 3 (obrzędy Chrztu i Bierzmowania)

ЧИН ХРЕЩЕННЯ І МИРОПОМАЗАННЯ

“Коли хто не родиться з води та Духа, не може увійти в царство боже” (їв. 3.5).
Хрещення є наше друге народження – від матеріяльного буття до духовного життя. Цей перехід стається в двох моментах. Найперше, відрікаємося сатани і всіх діл його, значить, відкидаємо есе, що противне Богові. Відтак, прирікаючи служити Христові, заявляємо, що ми готові уложити наше життя на основі його євангелії–благовісті. У хрещенні цей перехід стає дійсністю. Занурені у воді в імя Пресвятої Тройці, умираємо для світу гріха та виходимо з води новими людьми, повними божої ласки і божого життя (Рм. 6,34).
Але людині не вистачає тільки народитися, щоб існувати і в житті боротися; їй треба життєдайних сил. При нашому другому народженні ці життєдайні сили – це Святий Дух і його дари, які одержуєм в таїнстві миропомазання. Святим миром що його патріярх освячу є у Великий четвер, священик дає охрещеному “печать дару Святого Духа” (див. Еф. 4,30), щоб новопросвіщенний був повний Духа і ціле життя служив у духовних подвигах перед Богом і для ближнього.
Прадавня практика Христової Церкви, збережена у східніх Церквах, завершує тайну хрещення і миропомазання уділенням таїнства Євхаристії, навіть немовлятам. У такий спосіб новоохрещений і миропомазаний включається в духовне життя євхаристійної громади – Церкви, єднаючися вповні з Ісусом Христом.
Молитви перед хрещенням
Диякон: Благослови, владико.
Священик: Благословен Бог наш завжди, нині, і повсякчас, і на віки віків.
Люди : Амінь.
Молитва над оглашенним
Диякон: Господу помолімся.
Люди : Господи, помилуй.
Священик: В ім’я твоє, Господи, Боже істини, і єдинородного Сина твого, і Святого твого Духа, кладу руку мою на раба твого (рабу твою) [імя], що сподобився (сподобилася) прибігнути до святого імени твого і під покровом крил твоїх схоронитися.
Віддали від нього (неї) оту давню оману і сповни його (її) вірою в тебе, і надією, і любов’ю, щоб зрозумів (зрозуміла), що ти єси єдиний Бог істинний, і єдинородний твій Син, Господь наш Ісус Христос, і Святий Дух. Дай йому (їй) у всіх заповідях твоїх ходити і вгодне тобі зберегти, бо, якщо вчинить це чоловік, живий буде в них.
Напиши його (її) в книзі життя твого, з’єднай його (її) зі стадом насліддя твого, щоб прославилось імення твоє святе в ньому (ній), і возлюбленого твого Сина, Господа Ж нашого Ісуса Христа, і животворящого твого Духа. Нехай очі твої завжди глядять на нього (неї) милостиво, а вуха твої, щоб почули голос моління його (її). Возвесели його (її) у ділах рук його (її), щоб ісповівся (ісповілася) тобі, поклоняючись і славлячи величне і всевишнє ім’я твоє, і возхвалив (возхвалила) тебе завжди по всі дні життя свого.
Бо тебе оспівують усі сили небесні, і твоя є слава, Отця, і Сина, і Святого Духа, нині і повсякчас, і на віки віків,
Л.: Амінь.
Молитва заборони
Господу помолімся
Л.: Господи, помилуй.
Господи Саваоте, Боже Ізраїля, ти зціляєш усяку недугу і всяку неміч. Зглянься на раба твого (рабу твою) [імя], знайди, і випробуй, і віджени від нього (неї) усі диявольські діяння.
Заборони нечистим духам і віджени їх, і очисти діло твоїх рук, і, вживши бистрого твого діяння, скоро сокруши сатану під ногами його (її), і дай йому (їй) перемогу над ним і над його нечистими духами.
Щоб він (вона), одержавши милість від тебе, сподобився (сподобилася) безсмертних і небесних твоїх таїн і славу тобі возсилав (возсилала), Отцю, і Сину, і Святому Духові, нині і повсякчас, і на віки віків.
Л.: Амінь.
Молитва
Господу помолімся.
Л.: Господи, помилуй.
Сущий, Владико Господи, ти сотворив чоловіка на образ твій і на подобу, і дав йому власть на життя вічне, а потім, коли Він через гріх відпав, ти не погордив ним, але через вочоловічення Христа твого спасення світу встановив.
Ти й це твоє створіння визволи від ворожої неволі і прийми в твоє пренебесне царство. Відкрий його (її) духовні очі, щоб осяяло його (її) світло євангелія твого, спряжи з життям його (її) ангела світлого, щоб охороняв його (її) перед усякими ворожими підступами, перед зустріччю з лукавим, перед південним бісом і перед лукавими примарами.
дише священик на уста його, на чоло і на груди, мовлячи:
Вижени з нього (неї) всякого лукавого й нечистого духа, що скрився і гніздиться в серці його (її) (3)
духа обмани, духа лукавства, духа ідолослужіння і всякого користолюбства, духа неправди й усякої нечистоти; що діється з диявольської науки.
Учини його (її) словесним овчам святого стада Христа твого, чесним членом Церкви твоєї, сином і спадкоємцем (дочкою і спадкоємницею) царства твого, щоб, поживши згідно з твоїми заповідями, і зберігши печать непорушну, і захоронивши ризу неоскверненну, одержав (одержала) блаженство святих у царстві твоїм.
Благодаттю, і щедротами, і чоловіколюбієм єдинородного Сина твого, що з Ним благословен єси, з пресвятим, і благим, і животворящим твоїм Духом, нині і повсякчас, і на віки віків.
Л.: Амінь.
Відречення сатани
Хрещеник (хрещениця) обертається до дверей храму.
Священик: Чи відрікаєшся сатани, і всіх діл його, і всіх ангелів його, і всього служіння його, і всієї гордині його?
Хрещеник (хрещениця), або хресні батьки: Відрікаюся.
Чи відрікаєшся сатани, і всіх діл його, і всіх ангелів його, і всього служіння його, і всієї гордині його?
Хрещ.: Відрікаюся.
Чи відрікаєшся сатани, і всіх діл його, і всіх ангелів його, і всього служіння його, і всієї гордині його?
Хрещ.: Відрікаюся.
Чи ти відрікся (відреклася) сатани?
Хрещ.: Відрікся (відреклася).
Зєднання з Христом
Хрещеник (хрещениця) обертається лицем до престолу.
Священик: Чи з’єднуєшся з Христом?
Хрещеник (хрещениця): Зєднуюся.
Священик: Чи з’єднуєшся з Христом?
Хрещеник (хрещениця): Зєднуюся.
Священик: Чи з’єднуєшся з Христом?
Хрещеник (хрещениця): Зєднуюся.
Священик: Чи з’єднався (з’єдналася) ти з Христом?
Хрещ.: Зєднався (зєдналася)
Священик: Чи віруєш йому?
Хрещ.: Вірую Йому як цареві і Богу.
І мовить Символ віри.
Символ віри
Вірую в єдиного Бога Отця, вседержителя, творця неба і землі, і всього видимого і невидимого.
І в єдиного Господа Ісуса Христа, Сина Божого, єдинородного, від Отця родженого перед усіма віками – світло від світла, Бога істинного від Бога істинного, родженого, несотвореного, єдиносущного з Отцем, що через нього все сталося.
Він задля нас, людей, і нашого ради спасення зійшов із небес, і воплотився з Духа Святого і Марії Діви, і стався чоло віком.
І був розп’ятий за нас за Понтія Пилата, і страждав, і був похований, і воскрес у третій день, згідно з писанням. І вознісся на небо, і сидить праворуч Отця. І вдруге прийде зо славою судити живих і мертвих, а його царству не буде кінця.
І в Духа Святого, Господа животворящого, що від Отця і Сина ізходить, що з Отцем і Сином рівнопокланяємий і рівнославимий, що говорив через пророків.
В єдину, святу, соборну й апостольську Церкву.
Ісповідую одне хрещення на відпущення гріхів.
Очікую воскресення мертвих і життя будучого віку. Амінь.
Священик: Чи з’єднався (з’єдналася) ти з Христом?
Хрещ.: Зєднався (зєдналася)
Священик: Чи з’єднався (з’єдналася) ти з Христом?
Хрещ.: Зєднався (зєдналася)
І поклонися йому.
Хрещеник (хрещениця) поклоняється, кажучи : Поклоняюся Отцю і Сину, і Святому Духові, Тройці єдиносущній і нероздільній.
Священик: Благословен бог, що хоче, щоб усі люди спаслися і до пізнання істини прийшли, нині і повсякчас, і на віки віків.
Люди : Амінь.
Молитва.
Господу помолімся.
Л.: Господи, помилуй.
Владико Господи, Боже наш, поклич раба твого (рабу Твою) [імя] до святого твого просвіщення і сподоби його (її) цієї великої благодаті святого твого хрещення. Здійми його (її) ветхість і обнови його (її) на життя вічне.
Сповни його (її) сили Святого Духа твого на з’єднання з Христом твоїм, щоб він не був (вона не була) більше дитиною тіла, але дитиною твого царства.
Благоволінням і благодаттю єдинородного Сина твого, що з ним ти благословен єси, з пресвятим, і благим, і животворящим твоїм Духом, нині і повсякчас, і на віки віків.
Л.: Амінь.
Чин хрещення
Диякон: Благослови, владико.
Священик: Благословенне царство Отця, і Сина, і Святого Духа, нині і повсякчас, і на віки віків.
Люди : Амінь.
Мирна єктенія
Диякон: В мирі Господу помолімся.
Люди, на кожне прошення: Господи, помилуй.
За мир з висот і спасення душ наших Господу помолімся.
За мир всього світу, добрий стан святих божих церков і з’єднання всіх Господу помолімся.
За святий храм цей і тих, що з вірою, благоговінням і страхом божим входять до нього, Господу помолімся.
За святішого вселенського архиєрея (ім’я), папу Римського, і за блаженнішого патріярха нашого (ім’я), і за преосвященнішого архиєпископа й митрополита нашого Кир (ім’я), боголюбивого єпископа нашого Кир (ім’я), чесне пресвітерство, у Христі дияконство, за ввесь причет і людей Господу помолімся.
Щоб освятилася вода ця силою, і діянням, і зшестям Святого Духа, Господу помолімся;
Щоб послалася на неї благодать ізбавління і благословення Йорданове, Господу помолімся.
За того (ту), що нині приходить до святого просвіщення, і за спасення його (її), Господу помолімся.
Щоб він показався (вона показалася) сином світла і наслідником (дочкою світла і наслідницею) вічних благ, Господу помолімся.
Щоб вода ця стала для нього (неї) купіллю відродження, відпущенням гріхів і одежею нетління, Господу помолімся.
Щоб ізбавитися нам від усякої скорби, гніву й нужди, Господу помолімся.
Заступи, спаси, помилуй і охорони нас, Боже, твоєю благодаттю.
Пресвяту, пречисту, преблагословенну, славну Владичицю нашу Богородицю і приснодіву Марію, з усіма святими пом’янувши, самі себе, і один одного, і все життя наше Христу Богові віддаймо.
Л.: Тобі, Господи.
Священик молиться потиху: Милосердний і милостивий Боже, ти випробовуєш серця й утроби, і ти один знаєш людські таємниці, бо немає речі неявної перед тобою, але все стоїть наге й обнажене перед очима Твоїми.
Знаючи все про мене, не гидуй мною і не відвертай лиця твого від мене, але не доглянь у цю хвилину моїх прогрішень, прощаючи людям гріхи через покаяння, і омий мою скверну тілесну ї скверну душевну, і всього мене освяти совершенною твоєю невидимою, силою і правицею духовною, щоб я; іншим звіщаючи свободу і подаючи її вірою совершенною, сам як раб гріха не став непричасним твого несказанного чоловіколюбія. Ні, Владико, єдиний благий і чоловіколюбний, нехай не вернуся упокорений, але пошли мені силу з висоти і укріпи мене на предлежачу службу твого великого і пренебесного таїнства.
І зобрази Христа Твого в тому (тій), що хоче знову родитися через мене, недостойного. І будуй його (її) на основі апостолів і пророків твоїх; і не відкинь його (її), але насади його (її) як парость істини у святій твоїй соборній і апостольській Церкві; і не виривай його (її), щоб, коли він (вони) буде дозрівати у благочесті славив (славила) всесвяте твоє ім’я, Отця, і Сина, і Святого Духа, нині і повсякчас, і на віки віків. Амінь.
Молитва на освячення води
Господу помолімся.
Л.: Господи, помилуй.
Священик: Господи Боже, вседержителю, творче всього створіння, видимого і невидимого, ти сотворив небо, і землю, і море, і все, що в них; ти зібрав води в один збір, Ти замкнув безодню і запечатав Й страшним і славним іменем твоїм, ти підняв води вище небес. Ти утвердив землю на водах, ти утвердив море силою твоєю, ти стер голови зміїв у водах; ти страшний, і хто може станути проти тебе?
Поглянь, Господи на цей твір твій і на воду цю, і дай їй благодать ізбавління, благословення Йорданове, вчини її джерелом нетління, даром освячення, яка гріхи розрішає, недуги лікує, демонів погубляє, для супротивних сил неприступна, повна ангельської кріпости. Нехай утікають від неї ті, що будуть напосідатися на створіння твоє, бо ім’я твоє, Господи, я призвав, чудне, і славне, і страшне для супротивників.
І благословить воду тричі, погружаючи пальці у воду, і, дихнувши на неї, мовить:
Нехай сокрушаться під знаменом образу хреста твого всі супротивні сили (3).
Бо тобі належить слава, влада, честь і поклонення разом з безначальним твоїм Отцем і з пресвятим, і благим, і животворящим твоїм Духом, нині і повсякчас, і на віки віків.
Л.: Амінь.
Свящ.: Мир всім.
Л.: І духові твоєму.
Диякон: Голови ваші Господеві приклоніть.
Л.: Тобі, Господи.
Молитва на освячення єлея
Господу помолімся.
Л.: Господи, помилуй.
Священик, дихнувши тричі в посудину з єлеєм, тричі благословить єлей, мовлячи:
Владико Господи, Боже отців наших, ти послав тим, що були у Ноєвім ковчезі, голуба, який мав оливну галузку в дзьобі – знак спасення і примирення від потопу і передобраз таїнства благодаті, – і оливний плід подав на сповнення святих твоїх таїн. Тим сповнив ти Духа Святого тих, що були під законом, а тих, що в благодаті, ти вдосконалюєш.
Сам благослови і єлей цей силою, діянням і зшестям Святого твого Духа, щоб він став помазанням нетління, зброєю правди, обновленням душі і тіла, відігнанням усякого диявольського діяння на перемінення всякого зла для тих, що помазуються з вірою цим єлеєм, або його приймають на славу твою, і єдинородного Сина твого, і пресвятого, і благого, і животворящого Духа твого, нині і повсякчас, і на віки віків.
Л.: Амінь.
Диякон: Будьмо уважні.
Л.. Алилуя (3).
Священик, творячи єлеєм три хрести у воді: Благословен Бог, що просвіщає й освячує кожну людину, що приходить на світ, нині і повсякчас, і на віки віків.
Л.: Амінь.
Помазання єлеєм
Священик єлеєм творить образ хреста на чолі хрещеника:
Помазується раб божий (раба божа) [ім’я] єлеєм радости в ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа, щоб був відкритий ум його (її) на розуміння і прийняття таїнств віри Христової і пізнання істини його, нині і повсякчас, і на віки віків. Амінь.
Знаменує груди:
На зцілення душі і тіла, і щоб він любив (вона любила) Господа Бога всім серцем своїм, усією душею своєю і всіма мислями своїми, і ближнього свого, як самого (саму) себе.
Помазуючи на плечах:
Щоб він (вона) щиросердечно взяв (взяла) благе ярмо Христове на себе і з насолодою ніс (несла) тягар його, і щоб він ухилявся (вона ухилилася) всіх похотів тілесних.
На вухах:
На слухання віри і на прийняття голосу божественної євангелії – нехай буде відкритий слух його (її).
Помазуючи на руках:
Щоб підносив (підносила) руки свої до святині і чинив (чинила) правду на всякий час і благословив (благословила) Господа.
На ногах:
Щоб він ходив (вона ходила) слідами заповідей Христових.
Хрещення
Священик хрестить хрещеника (хрещеницю), занурюючи і підносячи його (її), або, де є звичай, обливає тільки голову його (її) тричі, мовлячи:
Хрещається раб божий (раба божа) [імя] в ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа. Амінь.
Облачення
Священик облачає хрещеника (хрещеницю) в білу одежу та каже:
Облачається раб божий (раба божа) [імя] в ризу правди: в ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа. Амінь.
Тропар, глас 8: Ризу подай мені світлу, * ти, що зодягаєшся світлом, наче ризою, * многомилостивий Христе Боже наш.
Свічка
Священик подає хрещеникові (хрещениці), або хресним батькам, якщо це дитина, засвічену свічку.
Прийми оцю горіючу свічку і старайся в усьому житті твоєму просвічуватися світлом віри і добрих діл, щоб, коли прийде Господь, ти міг (могла) світло вийти назустріч йому зі всіма святими і ввійти беззаборонне у чертог небесної слави його і царювати з ним у безконечні віки. Амінь.
Чин миропомазання
Диякон: Благослови, владико.
Священик: Благословенне царство Отця, і Сина, і Святого Духа, нині і повсякчас, і на віки віків.
Л.: Амінь.
Царю небесний, утішителю. Душе істини, * що всюди єси і все наповняєш, * скарбе дібр і життя подателю, * прийди і вселися в нас, * і очисти нас від усякої скверни, * і спаси, благий, душі наші.
Мирна єктенія
Диякон: В мирі Господу помолімся.
Люди, на кожне прошення: Господи, помилуй.
За мир а висот і спасення душ наших Господу помолімся.
За мир всього світу, добрий стан святих Божих церков і з’єднання всіх Господу помолімся.
За святий храм цей і тих, що з вірою, благоговінням і страхом божим входять до нього, Господу помолімся.
За святішого вселенського архиєрея (імя}, папу Римського, і за блаженнішого патріярха нашого (ім’я), і за преосвященнішого архиєпископа й митрополита нашого Кир (ім’я), боголюбивого єпископа нашого Кир (ім’я), чесне пресвітерство, у Христі дияконство, за ввесь причет і людей Господу помолімся.
За Богом бережений народ наш, за правління і все військо Господу помолімся.
Щоб помазанням всесвятого, добродійного і все довершуючого мира подалась новопросвіщенному рабу Божому (новопросвіщенній рабі Божій) [імя] божественна сила на перемогу і знищення всіх супротивних диявольських підступів і нападів, що походять чи то від тіла, чи від світу, Господу помолімся.
Щоб був він хоробрим і переможним подвижником (була вона хороброю й переможною подвижницею) Христа Бога нашого, силою, діянням, благодаттю і пришестям Святого Духа, помазанням всесвятого мира, Господу помолімся.
Щоб був він твердим, і кріпким, і непохитним (була вона твердою, і кріпкою, і непохитною) у православній вірі, любові й надії, помазанням всесвятого мира, всі дні життя свого, Господу помолімся.
Щоб йому (їй) дана була благодать помазанням всесвятого мира, щоб він (вона) завжди хотів (хотіла) зі сміливістю, без страху і незастидно ісповідувати перед усіма ім’я Христа Бога нашого, і його ради страждати, і з любов’ю вмерти, Господу помолімся.
Щоб він зростав (вона зростала) в усіх чеснотах і мав (мала) успіхи у заповідях Христа Бога нашого, помазанням всесвятого мира, Господу помолімся.,
Щоб спасенним страхом у чистоті і правді душу його (її) зберегти, помазанням всесвятого мира, Господу помолімся.
Щоб він дозрів (вона дозріла) в людину досконалу в міру росту повноти Христової, силою, діянням, благодаттю і зшестям Пресвятого Духа, помазанням всесвятого і вседовершуючого мира, Господу помолімся.
Щоб ізбавитися нам від усякої скорби, гніву й нужди, Господу помолімся.
Заступи, спаси, помилуй і охорони нас, Боже, твоєю благодаттю.
Пресвяту, пречисту, преблагословенну, славну Владичицю нашу Богородицю і приснодіву Марію, з усіма святими пом’янувши, самі себе, і один одного, і все життя наше Христу Богові віддаймо.
Л.: Тобі, Господи.
Молитва святого миропомазання
Господу помолімся.
Л.: Господи, помилуй.
Свящ.: Благословен єси, Господи Боже, вседержителю, джерело добра, сонце правди, що засвітив сущим у темряві світло спасення явленням єдинородного твого Сина і Бога нашого і дарував нам, недостойним, блаженне очищення у святій воді і божественне освячення у животворчому помазанні. Ти й нині благоізволив знову родити раба твого новопросвіщенного (рабу твою новопросвіщенну), [імя], водою і духом, і дарував йому (їй) відпущення гріхів, вольних і невольних.
Сам, Владико, всіх царю добросердний, даруй йому (їй) і печать дару святого, і всесильного, і поклоняємого Твого Духа, і причастя святого тіла і чесної крови Христа Твого. Охорони його (її) у твоїм освяченні, утверди в православній вірі, визволи його (її) від лукавого і від усіх починань його. Душу його (її) збережи спасенним твоїм страхом у чистоті і правді, щоб він (вони), у всякому ділі і слові вгодивши тобі, став сином і наслідником (стала дочкою і наслідницею) небесного твого царства.
Бо ти єси Бог наш, Бог, що милує і спасає, і тобі славу возсилаємо, Отцю, і Сину, і Святому Духові, нині і повсякчас, і на віки віків.
Л.: Амінь.
Миропомазання
Священик помазує охрещеного святим миром, роблячи образ хреста на чолі, очах, ніздрях, устах, вухах, грудях, руках і ногах, кажучи:
Печать дару Святого Духа. Амінь.
.Люди : Ви, що в Христа хрестилися, у Христа зодягнулися. Алилуя. (3)
Прокімен
Диякон: Будьмо уважні.
Свящ.: Мир всім.
Диякон: Премудрість. Будьмо уважні.
Прокімен, глас 3: Господь просвіщення моє і спаситель мій, кого убоюся? (Пс. 26,1).
Стих: Господь захисник життя мого, кого устрашуся? (Пс. 26,1).
Апостол
Диякон: Премудрість.
Читець: До Римлян послання святого апостола Павла читання.
Диякон: Будьмо уважні.
Читець читає апостол до Римлян 6, 3-11:
Браття, всі ми, що в Христа Ісуса охрестилися, у смерть його хрестилися. Ми поховані з ним через хрещення на смерть, щоб, як Христос воскрес із мертвих славою Отця, і ми теж жили новим життям.
Бо, якщо ми з’єднані з ним подобою його смерти, то будемо і подобою воскресення. Знаємо ж, що старий наці чоловік став розп’ятий з ним, щоб було знищене це гріховне тіло, щоб нам гріхові більше не служити; бо, хто вмер, той від гріха звільнився.
Коли ж ми вмерли з Христом, віруємо, що й житимемо з ним, знаючи, що Христос, воскресиш з мертвих, вже більше не вмирає: смерть над ним більше не панує. Вмираючи бо, він умер для гріха раз назавжди, а, живучи, живе для Бога.
Так само й ви вважайте себе мертвими для гріха, а живими для Бога в Христі Ісусі.
Свящ.: Мир тобі.
Диякон: Премудрість, будьмо уважні.
Л.: Алилуя.
Євангеліє
Диякон: Премудрість, прості, вислухаймо святого євангелія.
Свящ.: Мир всім.
Л.: І духові твоєму.
Свящ.: Від Матея святого євангелія читання.
Л.: Слава тобі. Господи, слава тобі.
Диякон: Будьмо уважні.
Священик читає євангеліє Матея 28, 16-20:
У той час одинадцять учнів пішли в Галилею на гору, куди їм призначив Ісус, Побачивши його, вони вклонились йому; але деякі сумнівались.
Ісус приступив і промовив до них: Дана мені всяка влада на небі і на землі. Ідіть, отже, навчіть усі народи, хрестячи їх в ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа, навчаючи їх берегти все, що я вам заповідав. Ось я з вами по всі дні аж до кінця віку. Амінь.
Л.: Слава тобі. Господи, слава тобі.
Єктенія усильного благання
Диякон: Помилуй нас, Боже, по великій милості твоїй, молимось тобі, вислухай і помилуй.
Люди, на кожне прошення: Господи, помилуй (3)
Ще молимось за святішого вселенського Архиєрея (ім’я), папу Римського, і за блаженнішого патріярха нашого (ім’я), і за преосвященнішого архиєпископа й митрополита нашого Кир (ім’я)боголюбивого єпископа нашого Кир (ім’я), за тих, що служать і послужили у святім храмі цім, і за отців наших духовних, і всю во Христі братію нашу.
Ще молимось за Богом бережений народ наш, за правління і за все військо.
Ще молимось за новопросвіщенного раба божого (новопросвіщенну рабу божу) [імя], щоб він зберігся (вона збереглася) у вірі чистого ісповідання, і в усякім благочесті, і у сповнюванні заповідей Христових по всі дні життя його (її).
Свящ:. Бо милостивий і чоловіколюбець Бог єси, і тобі славу возсилаємо, Отцю, і Сину, і Святому Духові, нині і повсякчас, і на віки віків.
Л.: Амінь.
Відпуст
Свящ.: Слава тобі, Христе Боже, уповання наше, слава тобі.
Л.: Слава Отцю, і Сину, і Святому Духові, нині і повсякчас, і на віки віків. Амінь. Господи, помилуй (3)Благослови.
Христос, істинний Бог наш, що в Йордані хреститися зволив від Івана, спасення нашого ради, молитвами пречистої своєї Матері, преподобних і богоносних отців наших і всіх святих, помилує і спасе нас як благий і чоловіколюбець.
Л.: Амінь.
Многоліття
Новопросвіщенному рабу божому (новопросвіщенній рабі божій) [імя] сотвори, Господи, у здоров’ї і спасенні – многії і благії літа.
Л.: Многая літа (3).
Поучення, як хрестити в небезпеці смерти
Народжене дитя, або когось неохрещеного, що находиться в небезпеці смерти, треба зараз хрестити, занурюючи його, або поливаючи його водою тричі, і мовлячи:
Хрещається раб божий (раба Божа)
[імя]
в імя Отця,
і Сина,
і Святого Духа. Амінь.
зараз, якщо є священик, помазує його миром, кажучи:
Печать дару Святого Духа. Амінь.
Якщо охрещений живе, коли прийде догідний час, його приносять у храм і довершується чин.

CZYN CHRESZCZENNIA I MYROPOMAZANNIA 


“Koły chto ne rodyt´sia z wody ta Ducha, ne może uwijty w carstwo boże” (jiw. 3.5). Chreszczennia je nasze druhe narodżennia – wid materijalnoho buttia do duchownoho żyttia. Cej perechid stajet´sia w dwoch momentach. Najpersze, widrikajemosia satany i wsich dił joho, znaczyt´, widkydajemo ese, szczo protywne Bohowi. Widtak, pryrikajuczy służyty Chrystowi, zajawlajemo, szczo my hotowi ułożyty nasze żyttia na osnowi joho jewanheliji–błahowisti. U chreszczenni cej perechid staje dijsnistiu. Zanureni u wodi w imja Preswiatoji Trojci, umyrajemo dla switu hricha ta wychodymo z wody nowymy lud´my, pownymy bożoji łasky i bożoho żyttia (Rm. 6,34). Ałe ludyni ne wystaczaje tilky narodytysia, szczob isnuwaty i w żytti borotysia; jij treba żyttiedajnych sył. Pry naszomu druhomu narodżenni ci żyttiedajni syły – ce Swiatyj Duch i joho dary, jaki oderżujem w tajinstwi myropomazannia. Swiatym myrom szczo joho patrijarch oswiaczu je u Wełykyj czetwer, swiaszczenyk daje ochreszczenomu “peczat´ daru Swiatoho Ducha” (dyw. Ef. 4,30), szczob nowoproswiszczennyj buw pownyj Ducha i ciłe żyttia służyw u duchownych podwyhach pered Bohom i dla błyżnioho. Pradawnia praktyka Chrystowoji Cerkwy, zbereżena u schidnich Cerkwach, zawerszuje tajnu chreszczennia i myropomazannia udiłenniam tajinstwa Jewcharystiji, nawit´ nemowlatam. U takyj sposib nowoochreszczenyj i myropomazanyj wkluczajet´sia w duchowne żyttia jewcharystijnoji hromady – Cerkwy, jednajuczysia wpowni z Isusom Chrystom. 


Mołytwy pered chreszczenniam 


Dyjakon: Błahosłowy, władyko. Swiaszczenyk: Błahosłowen Boh nasz zawżdy, nyni, i powsiakczas, i na wiky wikiw. Ludy : Amiń. Mołytwa nad ohłaszennym Dyjakon: Hospodu pomolimsia. Ludy : Hospody, pomyłuj. Swiaszczenyk: W imja twoje, Hospody, Boże istyny, i jedynorodnoho Syna twoho, i Swiatoho twoho Ducha, kładu ruku moju na raba twoho (rabu twoju) [imja], szczo spodobywsia (spodobyłasia) prybihnuty do swiatoho imeny twoho i pid pokrowom krył twojich schoronytysia. Widdały wid nioho (neji) otu dawniu omanu i spowny joho (jiji) wiroju w tebe, i nadijeju, i lubowju, szczob zrozumiw (zrozumiła), szczo ty jesy jedynyj Boh istynnyj, i jedynorodnyj twij Syn, Hospod´ nasz Isus Chrystos, i Swiatyj Duch. Daj jomu (jij) u wsich zapowidiach twojich chodyty i whodne tobi zberehty, bo, jakszczo wczynyt´ ce czołowik, żywyj bude w nych. Napyszy joho (jiji) w knyzi żyttia twoho, zjednaj joho (jiji) zi stadom nasliddia twoho, szczob prosławyłoś imennia twoje swiate w niomu (nij), i wozlubłenoho twoho Syna, Hospoda Ż naszoho Isusa Chrysta, i żywotworiaszczoho twoho Ducha. Nechaj oczi twoji zawżdy hladiat´ na nioho (neji) myłostywo, a wucha twoji, szczob poczuły hołos molinnia joho (jiji). Wozweseły joho (jiji) u diłach ruk joho (jiji), szczob ispowiwsia (ispowiłasia) tobi, pokłoniajuczyś i sławlaczy wełyczne i wsewysznie imja twoje, i wozchwaływ (wozchwałyła) tebe zawżdy po wsi dni żyttia swoho. Bo tebe ospiwujut´ usi syły nebesni, i twoja je sława, Otcia, i Syna, i Swiatoho Ducha, nyni i powsiakczas, i na wiky wikiw, Ł.: Amiń. Mołytwa zaborony Hospodu pomolimsia Ł.: Hospody, pomyłuj. Hospody Sawaote, Boże Izrajila, ty zcilajesz usiaku neduhu i wsiaku nemicz. Zhlańsia na raba twoho (rabu twoju) [imja], znajdy, i wyprobuj, i widżeny wid nioho (neji) usi dyjawolśki dijannia. Zaborony neczystym ducham i widżeny jich, i oczysty diło twojich ruk, i, wżywszy bystroho twoho dijannia, skoro sokruszy satanu pid nohamy joho (jiji), i daj jomu (jij) peremohu nad nym i nad joho neczystymy duchamy. Szczob win (wona), oderżawszy mylist´ wid tebe, spodobywsia (spodobyłasia) bezsmertnych i nebesnych twojich tajin i sławu tobi wozsyław (wozsyłała), Otciu, i Synu, i Swiatomu Duchowi, nyni i powsiakczas, i na wiky wikiw. Ł.: Amiń. Mołytwa Hospodu pomolimsia. Ł.: Hospody, pomyłuj. Suszczyj, Władyko Hospody, ty sotworyw czołowika na obraz twij i na podobu, i daw jomu włast´ na żyttia wiczne, a potim, koły Win czerez hrich widpaw, ty ne pohordyw nym, ałe czerez woczołowiczennia Chrysta twoho spasennia switu wstanowyw. Ty j ce twoje stworinnia wyzwoły wid worożoji newoli i pryjmy w twoje prenebesne carstwo. Widkryj joho (jiji) duchowni oczi, szczob osiajało joho (jiji) switło jewanhelija twoho, spriaży z żyttiam joho (jiji) anheła switłoho, szczob ochoroniaw joho (jiji) pered usiakymy worożymy pidstupamy, pered zustriczcziu z łukawym, pered piwdennym bisom i pered łukawymy prymaramy. / dysze swiaszczenyk na usta joho, na czoło i na hrudy, mowlaczy: Wyżeny z nioho (neji) wsiakoho łukawoho j neczystoho ducha, szczo skrywsia i hnizdyt´sia w serci joho (jiji) (3) ducha obmany, ducha łukawstwa, ducha idołosłużinnia i wsiakoho korystolubstwa, ducha neprawdy j usiakoji neczystoty; szczo dijet´sia z dyjawolśkoji nauky. Uczyny joho (jiji) słowesnym owczam swiatoho stada Chrysta twoho, czesnym człenom Cerkwy twojeji, synom i spadkojemcem (doczkoju i spadkojemnyceju) carstwa twoho, szczob, pożywszy zhidno z twojimy zapowidiamy, i zberihszy peczat´ neporusznu, i zachoronywszy ryzu neoskwernennu, oderżaw (oderżała) błażenstwo swiatych u carstwi twojim. Błahodattiu, i szczedrotamy, i czołowikolubijem jedynorodnoho Syna twoho, szczo z Nym błahosłowen jesy, z preswiatym, i błahym, i żywotworiaszczym twojim Duchom, nyni i powsiakczas, i na wiky wikiw. Ł.: Amiń. Widreczennia satany Chreszczenyk (chreszczenycia) obertajet´sia do dwerej chramu. Swiaszczenyk: Czy widrikajeszsia satany, i wsich dił joho, i wsich anheliw joho, i wsioho służinnia joho, i wsijeji hordyni joho? Chreszczenyk (chreszczenycia), abo chresni bat´ky: Widrikajusia. Czy widrikajeszsia satany, i wsich dił joho, i wsich anheliw joho, i wsioho służinnia joho, i wsijeji hordyni joho? Chreszcz.: Widrikajusia. Czy widrikajeszsia satany, i wsich dił joho, i wsich anheliw joho, i wsioho służinnia joho, i wsijeji hordyni joho? Chreszcz.: Widrikajusia. Czy ty widriksia (widrekłasia) satany? Chreszcz.: Widriksia (widrekłasia). Zjednannia z Chrystom Chreszczenyk (chreszczenycia) obertajet´sia łycem do prestołu. Swiaszczenyk: Czy zjednujeszsia z Chrystom? Chreszczenyk (chreszczenycia): Zjednujusia. Swiaszczenyk: Czy zjednujeszsia z Chrystom? Chreszczenyk (chreszczenycia): Zjednujusia. Swiaszczenyk: Czy zjednujeszsia z Chrystom? Chreszczenyk (chreszczenycia): Zjednujusia. Swiaszczenyk: Czy zjednawsia (zjednałasia) ty z Chrystom? Chreszcz.: Zjednawsia (zjednałasia) Swiaszczenyk: Czy wirujesz jomu? Chreszcz.: Wiruju Jomu jak carewi i Bohu. I mowyt´ Symwoł wiry. Symwoł wiry Wiruju w jedynoho Boha Otcia, wsederżytela, tworcia neba i zemli, i wsioho wydymoho i newydymoho. I w jedynoho Hospoda Isusa Chrysta, Syna Bożoho, jedynorodnoho, wid Otcia rodżenoho pered usima wikamy – switło wid switła, Boha istynnoho wid Boha istynnoho, rodżenoho, nesotworenoho, jedynosuszcznoho z Otcem, szczo czerez nioho wse stałosia. Win zadla nas, ludej, i naszoho rady spasennia zijszow iz nebes, i wopłotywsia z Ducha Swiatoho i Mariji Diwy, i stawsia czoło wikom. I buw rozpjatyj za nas za Pontija Pyłata, i strażdaw, i buw pochowanyj, i woskres u tretij deń, zhidno z pysanniam. I woznissia na nebo, i sydyt´ praworucz Otcia. I wdruhe pryjde zo sławoju sudyty żywych i mertwych, a joho carstwu ne bude kincia. I w Ducha Swiatoho, Hospoda żywotworiaszczoho, szczo wid Otcia i Syna izchodyt´, szczo z Otcem i Synom riwnopokłaniajemyj i riwnosławymyj, szczo howoryw czerez prorokiw. W jedynu, swiatu, sobornu j apostolśku Cerkwu. Ispowiduju odne chreszczennia na widpuszczennia hrichiw. Oczikuju woskresennia mertwych i żyttia buduczoho wiku. Amiń. Swiaszczenyk: Czy zjednawsia (zjednałasia) ty z Chrystom? Chreszcz.: Zjednawsia (zjednałasia) Swiaszczenyk: Czy zjednawsia (zjednałasia) ty z Chrystom? Chreszcz.: Zjednawsia (zjednałasia) I pokłonysia jomu. Chreszczenyk (chreszczenycia) pokłoniajet´sia, każuczy : Pokłoniajusia Otciu i Synu, i Swiatomu Duchowi, Trojci jedynosuszcznij i nerozdilnij. Swiaszczenyk: Błahosłowen boh, szczo chocze, szczob usi ludy spasłysia i do piznannia istyny pryjszły, nyni i powsiakczas, i na wiky wikiw. Ludy : Amiń. Mołytwa. Hospodu pomolimsia. Ł.: Hospody, pomyłuj. Władyko Hospody, Boże nasz, pokłycz raba twoho (rabu Twoju) [imja] do swiatoho twoho proswiszczennia i spodoby joho (jiji) cijeji wełykoji błahodati swiatoho twoho chreszczennia. Zdijmy joho (jiji) wetchist´ i obnowy joho (jiji) na żyttia wiczne. Spowny joho (jiji) syły Swiatoho Ducha twoho na zjednannia z Chrystom twojim, szczob win ne buw (wona ne buła) bilsze dytynoju tiła, ałe dytynoju twoho carstwa. Błahowolinniam i błahodattiu jedynorodnoho Syna twoho, szczo z nym ty błahosłowen jesy, z preswiatym, i błahym, i żywotworiaszczym twojim Duchom, nyni i powsiakczas, i na wiky wikiw. Ł.: Amiń. Czyn chreszczennia Dyjakon: Błahosłowy, władyko. Swiaszczenyk: Błahosłowenne carstwo Otcia, i Syna, i Swiatoho Ducha, nyni i powsiakczas, i na wiky wikiw. Ludy : Amiń. Myrna jektenija Dyjakon: W myri Hospodu pomolimsia. Ludy, na kożne proszennia: Hospody, pomyłuj. Za myr z wysot i spasennia dusz naszych Hospodu pomolimsia. Za myr wsioho switu, dobryj stan swiatych bożych cerkow i zjednannia wsich Hospodu pomolimsia. Za swiatyj chram cej i tych, szczo z wiroju, błahohowinniam i strachom bożym wchodiat´ do nioho, Hospodu pomolimsia. Za swiatiszoho wsełenśkoho archyjereja (imja), papu Rymśkoho, i za błażenniszoho patrijarcha naszoho (imja), i za preoswiaszczenniszoho archyjepyskopa j mytropołyta naszoho Kyr (imja), boholubywoho jepyskopa naszoho Kyr (imja), czesne preswiterstwo, u Chrysti dyjakonstwo, za wweś pryczet i ludej Hospodu pomolimsia. Szczob oswiatyłasia woda cia syłoju, i dijanniam, i zszestiam Swiatoho Ducha, Hospodu pomolimsia; Szczob posłałasia na neji błahodat´ izbawlinnia i błahosłowennia Jordanowe, Hospodu pomolimsia. Za toho (tu), szczo nyni prychodyt´ do swiatoho proswiszczennia, i za spasennia joho (jiji), Hospodu pomolimsia. Szczob win pokazawsia (wona pokazałasia) synom switła i naslidnykom (doczkoju switła i naslidnyceju) wicznych błah, Hospodu pomolimsia. Szczob woda cia stała dla nioho (neji) kupillu widrodżennia, widpuszczenniam hrichiw i odeżeju netlinnia, Hospodu pomolimsia. Szczob izbawytysia nam wid usiakoji skorby, hniwu j nużdy, Hospodu pomolimsia. Zastupy, spasy, pomyłuj i ochorony nas, Boże, twojeju błahodattiu. Preswiatu, preczystu, prebłahosłowennu, sławnu Władyczyciu naszu Bohorodyciu i prysnodiwu Mariju, z usima swiatymy pomjanuwszy, sami sebe, i odyn odnoho, i wse żyttia nasze Chrystu Bohowi widdajmo. Ł.: Tobi, Hospody. Swiaszczenyk mołyt´sia potychu: Myłoserdnyj i myłostywyj Boże, ty wyprobowujesz sercia j utroby, i ty odyn znajesz ludśki tajemnyci, bo nemaje reczi nejawnoji pered toboju, ałe wse stojit´ nahe j obnażene pered oczyma Twojimy. Znajuczy wse pro mene, ne hyduj mnoju i ne widwertaj łycia twoho wid mene, ałe ne dohlań u ciu chwyłynu mojich prohriszeń, proszczajuczy ludiam hrichy czerez pokajannia, i omyj moju skwernu tiłesnu ji skwernu duszewnu, i wsioho mene oswiaty sowerszennoju twojeju newydymoju, syłoju i prawyceju duchownoju, szczob ja; inszym zwiszczajuczy swobodu i podajuczy jiji wiroju sowerszennoju, sam jak rab hricha ne staw nepryczasnym twoho neskazannoho czołowikolubija. Ni, Władyko, jedynyj błahyj i czołowikolubnyj, nechaj ne wernusia upokorenyj, ałe poszły meni syłu z wysoty i ukripy mene na predłeżaczu służbu twoho wełykoho i prenebesnoho tajinstwa. I zobrazy Chrysta Twoho w tomu (tij), szczo chocze znowu rodytysia czerez mene, nedostojnoho. I buduj joho (jiji) na osnowi apostoliw i prorokiw twojich; i ne widkyń joho (jiji), ałe nasady joho (jiji) jak parost´ istyny u swiatij twojij sobornij i apostolśkij Cerkwi; i ne wyrywaj joho (jiji), szczob, koły win (wony) bude dozriwaty u błahoczesti sławyw (sławyła) wseswiate twoje imja, Otcia, i Syna, i Swiatoho Ducha, nyni i powsiakczas, i na wiky wikiw. Amiń. Mołytwa na oswiaczennia wody Hospodu pomolimsia. Ł.: Hospody, pomyłuj. Swiaszczenyk: Hospody Boże, wsederżytelu, tworcze wsioho stworinnia, wydymoho i newydymoho, ty sotworyw nebo, i zemlu, i more, i wse, szczo w nych; ty zibraw wody w odyn zbir, Ty zamknuw bezodniu i zapeczataw J strasznym i sławnym imenem twojim, ty pidniaw wody wyszcze nebes. Ty utwerdyw zemlu na wodach, ty utwerdyw more syłoju twojeju, ty ster hołowy zmijiw u wodach; ty strasznyj, i chto może stanuty proty tebe? Pohlań, Hospody na cej twir twij i na wodu ciu, i daj jij błahodat´ izbawlinnia, błahosłowennia Jordanowe, wczyny jiji dżerełom netlinnia, darom oswiaczennia, jaka hrichy rozriszaje, neduhy likuje, demoniw pohublaje, dla suprotywnych sył neprystupna, powna anhelśkoji kriposty. Nechaj utikajut´ wid neji ti, szczo budut´ naposidatysia na stworinnia twoje, bo imja twoje, Hospody, ja pryzwaw, czudne, i sławne, i straszne dla suprotywnykiw. I błahosłowyt´ wodu tryczi, pohrużajuczy palci u wodu, i, dychnuwszy na neji, mowyt´: Nechaj sokruszat´sia pid znamenom obrazu chresta twoho wsi suprotywni syły (3). Bo tobi nałeżyt´ sława, włada, czest´ i pokłonennia razom z beznaczalnym twojim Otcem i z preswiatym, i błahym, i żywotworiaszczym twojim Duchom, nyni i powsiakczas, i na wiky wikiw. Ł.: Amiń. Swiaszcz.: Myr wsim. Ł.: I duchowi twojemu. Dyjakon: Hołowy waszi Hospodewi prykłonit´. Ł.: Tobi, Hospody. Mołytwa na oswiaczennia jełeja Hospodu pomolimsia. Ł.: Hospody, pomyłuj. Swiaszczenyk, dychnuwszy tryczi w posudynu z jełejem, tryczi błahosłowyt´ jełej, mowlaczy: Władyko Hospody, Boże otciw naszych, ty posław tym, szczo buły u Nojewim kowczezi, hołuba, jakyj maw oływnu hałuzku w dziobi – znak spasennia i prymyrennia wid potopu i peredobraz tajinstwa błahodati, – i oływnyj plid podaw na spownennia swiatych twojich tajin. Tym spownyw ty Ducha Swiatoho tych, szczo buły pid zakonom, a tych, szczo w błahodati, ty wdoskonalujesz. Sam błahosłowy i jełej cej syłoju, dijanniam i zszestiam Swiatoho twoho Ducha, szczob win staw pomazanniam netlinnia, zbrojeju prawdy, obnowłenniam duszi i tiła, widihnanniam usiakoho dyjawolśkoho dijannia na pereminennia wsiakoho zła dla tych, szczo pomazujut´sia z wiroju cym jełejem, abo joho pryjmajut´ na sławu twoju, i jedynorodnoho Syna twoho, i preswiatoho, i błahoho, i żywotworiaszczoho Ducha twoho, nyni i powsiakczas, i na wiky wikiw. Ł.: Amiń. Dyjakon: Bud´mo uważni. Ł.. Ałyłuja (3). Swiaszczenyk, tworiaczy jełejem try chresty u wodi: Błahosłowen Boh, szczo proswiszczaje j oswiaczuje kożnu ludynu, szczo prychodyt´ na swit, nyni i powsiakczas, i na wiky wikiw. Ł.: Amiń. Pomazannia jełejem Swiaszczenyk jełejem tworyt´ obraz chresta na czoli chreszczenyka: Pomazujet´sia rab bożyj (raba boża) [imja] jełejem radosty w imja Otcia, i Syna, i Swiatoho Ducha, szczob buw widkrytyj um joho (jiji) na rozuminnia i pryjniattia tajinstw wiry Chrystowoji i piznannia istyny joho, nyni i powsiakczas, i na wiky wikiw. Amiń. Znamenuje hrudy: Na zciłennia duszi i tiła, i szczob win lubyw (wona lubyła) Hospoda Boha wsim sercem swojim, usijeju duszeju swojeju i wsima myslamy swojimy, i błyżnioho swoho, jak samoho (samu) sebe. Pomazujuczy na płeczach: Szczob win (wona) szczyroserdeczno wziaw (wziała) błahe jarmo Chrystowe na sebe i z nasołodoju nis (nesła) tiahar joho, i szczob win uchylawsia (wona uchyłyłasia) wsich pochotiw tiłesnych. Na wuchach: Na słuchannia wiry i na pryjniattia hołosu bożestwennoji jewanheliji – nechaj bude widkrytyj słuch joho (jiji). Pomazujuczy na rukach: Szczob pidnosyw (pidnosyła) ruky swoji do swiatyni i czynyw (czynyła) prawdu na wsiakyj czas i błahosłowyw (błahosłowyła) Hospoda. Na nohach: Szczob win chodyw (wona chodyła) slidamy zapowidej Chrystowych. Chreszczennia Swiaszczenyk chrestyt´ chreszczenyka (chreszczenyciu), zanuriujuczy i pidnosiaczy joho (jiji), abo, de je zwyczaj, obływaje tilky hołowu joho (jiji) tryczi, mowlaczy: Chreszczajet´sia rab bożyj (raba boża) [imja] w imja Otcia, i Syna, i Swiatoho Ducha. Amiń. Obłaczennia Swiaszczenyk obłaczaje chreszczenyka (chreszczenyciu) w biłu odeżu ta każe: Obłaczajet´sia rab bożyj (raba boża) [imja] w ryzu prawdy: w imja Otcia, i Syna, i Swiatoho Ducha. Amiń. Tropar, hłas 8: Ryzu podaj meni switłu, * ty, szczo zodiahajeszsia switłom, nacze ryzoju, * mnohomyłostywyj Chryste Boże nasz. Swiczka Swiaszczenyk podaje chreszczenykowi (chreszczenyci), abo chresnym bat´kam, jakszczo ce dytyna, zaswiczenu swiczku. Pryjmy ociu horijuczu swiczku i starajsia w usiomu żytti twojemu proswiczuwatysia switłom wiry i dobrych dił, szczob, koły pryjde Hospod´, ty mih (mohła) switło wyjty nazustricz jomu zi wsima swiatymy i wwijty bezzaboronne u czertoh nebesnoji sławy joho i cariuwaty z nym u bezkoneczni wiky. Amiń. Czyn myropomazannia Dyjakon: Błahosłowy, władyko. Swiaszczenyk: Błahosłowenne carstwo Otcia, i Syna, i Swiatoho Ducha, nyni i powsiakczas, i na wiky wikiw. Ł.: Amiń. Cariu nebesnyj, utiszytelu. Dusze istyny, * szczo wsiudy jesy i wse napowniajesz, * skarbe dibr i żyttia podatelu, * pryjdy i wsełysia w nas, * i oczysty nas wid usiakoji skwerny, * i spasy, błahyj, duszi naszi. Myrna jektenija Dyjakon: W myri Hospodu pomolimsia. Ludy, na kożne proszennia: Hospody, pomyłuj. Za myr a wysot i spasennia dusz naszych Hospodu pomolimsia. Za myr wsioho switu, dobryj stan swiatych Bożych cerkow i zjednannia wsich Hospodu pomolimsia. Za swiatyj chram cej i tych, szczo z wiroju, błahohowinniam i strachom bożym wchodiat´ do nioho, Hospodu pomolimsia. Za swiatiszoho wsełenśkoho archyjereja (imja}, papu Rymśkoho, i za błażenniszoho patrijarcha naszoho (imja), i za preoswiaszczenniszoho archyjepyskopa j mytropołyta naszoho Kyr (imja), boholubywoho jepyskopa naszoho Kyr (imja), czesne preswiterstwo, u Chrysti dyjakonstwo, za wweś pryczet i ludej Hospodu pomolimsia. Za Bohom bereżenyj narod nasz, za prawlinnia i wse wijśko Hospodu pomolimsia. Szczob pomazanniam wseswiatoho, dobrodijnoho i wse dowerszujuczoho myra podałaś nowoproswiszczennomu rabu Bożomu (nowoproswiszczennij rabi Bożij) [imja] bożestwenna syła na peremohu i znyszczennia wsich suprotywnych dyjawolśkych pidstupiw i napadiw, szczo pochodiat´ czy to wid tiła, czy wid switu, Hospodu pomolimsia. Szczob buw win chorobrym i peremożnym podwyżnykom (buła wona chorobroju j peremożnoju podwyżnyceju) Chrysta Boha naszoho, syłoju, dijanniam, błahodattiu i pryszestiam Swiatoho Ducha, pomazanniam wseswiatoho myra, Hospodu pomolimsia. Szczob buw win twerdym, i kripkym, i nepochytnym (buła wona twerdoju, i kripkoju, i nepochytnoju) u prawosławnij wiri, lubowi j nadiji, pomazanniam wseswiatoho myra, wsi dni żyttia swoho, Hospodu pomolimsia. Szczob jomu (jij) dana buła błahodat´ pomazanniam wseswiatoho myra, szczob win (wona) zawżdy chotiw (chotiła) zi smiływistiu, bez strachu i nezastydno ispowiduwaty pered usima imja Chrysta Boha naszoho, i joho rady strażdaty, i z lubowju wmerty, Hospodu pomolimsia. Szczob win zrostaw (wona zrostała) w usich czesnotach i maw (mała) uspichy u zapowidiach Chrysta Boha naszoho, pomazanniam wseswiatoho myra, Hospodu pomolimsia., Szczob spasennym strachom u czystoti i prawdi duszu joho (jiji) zberehty, pomazanniam wseswiatoho myra, Hospodu pomolimsia. Szczob win dozriw (wona dozriła) w ludynu doskonału w miru rostu pownoty Chrystowoji, syłoju, dijanniam, błahodattiu i zszestiam Preswiatoho Ducha, pomazanniam wseswiatoho i wsedowerszujuczoho myra, Hospodu pomolimsia. Szczob izbawytysia nam wid usiakoji skorby, hniwu j nużdy, Hospodu pomolimsia. Zastupy, spasy, pomyłuj i ochorony nas, Boże, twojeju błahodattiu. Preswiatu, preczystu, prebłahosłowennu, sławnu Władyczyciu naszu Bohorodyciu i prysnodiwu Mariju, z usima swiatymy pomjanuwszy, sami sebe, i odyn odnoho, i wse żyttia nasze Chrystu Bohowi widdajmo. Ł.: Tobi, Hospody. Mołytwa swiatoho myropomazannia Hospodu pomolimsia. Ł.: Hospody, pomyłuj. Swiaszcz.: Błahosłowen jesy, Hospody Boże, wsederżytelu, dżereło dobra, sonce prawdy, szczo zaswityw suszczym u temriawi switło spasennia jawłenniam jedynorodnoho twoho Syna i Boha naszoho i daruwaw nam, nedostojnym, błażenne oczyszczennia u swiatij wodi i bożestwenne oswiaczennia u żywotworczomu pomazanni. Ty j nyni błahoizwoływ znowu rodyty raba twoho nowoproswiszczennoho (rabu twoju nowoproswiszczennu), [imja], wodoju i duchom, i daruwaw jomu (jij) widpuszczennia hrichiw, wolnych i newolnych. Sam, Władyko, wsich cariu dobroserdnyj, daruj jomu (jij) i peczat´ daru swiatoho, i wsesylnoho, i pokłoniajemoho Twoho Ducha, i pryczastia swiatoho tiła i czesnoji krowy Chrysta Twoho. Ochorony joho (jiji) u twojim oswiaczenni, utwerdy w prawosławnij wiri, wyzwoły joho (jiji) wid łukawoho i wid usich poczynań joho. Duszu joho (jiji) zbereży spasennym twojim strachom u czystoti i prawdi, szczob win (wony), u wsiakomu dili i słowi whodywszy tobi, staw synom i naslidnykom (stała doczkoju i naslidnyceju) nebesnoho twoho carstwa. Bo ty jesy Boh nasz, Boh, szczo myłuje i spasaje, i tobi sławu wozsyłajemo, Otciu, i Synu, i Swiatomu Duchowi, nyni i powsiakczas, i na wiky wikiw. Ł.: Amiń. Myropomazannia Swiaszczenyk pomazuje ochreszczenoho swiatym myrom, roblaczy obraz chresta na czoli, oczach, nizdriach, ustach, wuchach, hrudiach, rukach i nohach, każuczy: Peczat´ daru Swiatoho Ducha. Amiń. .Ludy : Wy, szczo w Chrysta chrestyłysia, u Chrysta zodiahnułysia. Ałyłuja. (3) Prokimen Dyjakon: Bud´mo uważni. Swiaszcz.: Myr wsim. Dyjakon: Premudrist´. Bud´mo uważni. Prokimen, hłas 3: Hospod´ proswiszczennia moje i spasytel mij, koho ubojusia? (Ps. 26,1). Stych: Hospod´ zachysnyk żyttia moho, koho ustraszusia? (Ps. 26,1). Apostoł Dyjakon: Premudrist´. Czyteć: Do Rymlan posłannia swiatoho apostoła Pawła czytannia. Dyjakon: Bud´mo uważni. Czyteć czytaje apostoł do Rymlan 6, 3-11: Brattia, wsi my, szczo w Chrysta Isusa ochrestyłysia, u smert´ joho chrestyłysia. My pochowani z nym czerez chreszczennia na smert´, szczob, jak Chrystos woskres iz mertwych sławoju Otcia, i my też żyły nowym żyttiam. Bo, jakszczo my zjednani z nym podoboju joho smerty, to budemo i podoboju woskresennia. Znajemo ż, szczo staryj naci czołowik staw rozpjatyj z nym, szczob buło znyszczene ce hrichowne tiło, szczob nam hrichowi bilsze ne służyty; bo, chto wmer, toj wid hricha zwilnywsia. Koły ż my wmerły z Chrystom, wirujemo, szczo j żytymemo z nym, znajuczy, szczo Chrystos, woskresysz z mertwych, wże bilsze ne wmyraje: smert´ nad nym bilsze ne panuje. Wmyrajuczy bo, win umer dla hricha raz nazawżdy, a, żywuczy, żywe dla Boha. Tak samo j wy wważajte sebe mertwymy dla hricha, a żywymy dla Boha w Chrysti Isusi. Swiaszcz.: Myr tobi. Dyjakon: Premudrist´, bud´mo uważni. Ł.: Ałyłuja. Jewanhelije Dyjakon: Premudrist´, prosti, wysłuchajmo swiatoho jewanhelija. Swiaszcz.: Myr wsim. Ł.: I duchowi twojemu. Swiaszcz.: Wid Mateja swiatoho jewanhelija czytannia. Ł.: Sława tobi. Hospody, sława tobi. Dyjakon: Bud´mo uważni. Swiaszczenyk czytaje jewanhelije Mateja 28, 16-20: U toj czas odynadciat´ uczniw piszły w Hałyłeju na horu, kudy jim pryznaczyw Isus, Pobaczywszy joho, wony wkłonyłyś jomu; ałe dejaki sumniwałyś. Isus prystupyw i promowyw do nych: Dana meni wsiaka włada na nebi i na zemli. Idit´, otże, nawczit´ usi narody, chrestiaczy jich w imja Otcia, i Syna, i Swiatoho Ducha, nawczajuczy jich berehty wse, szczo ja wam zapowidaw. Oś ja z wamy po wsi dni aż do kincia wiku. Amiń. Ł.: Sława tobi. Hospody, sława tobi. Jektenija usylnoho błahannia Dyjakon: Pomyłuj nas, Boże, po wełykij myłosti twojij, mołymoś tobi, wysłuchaj i pomyłuj. Ludy, na kożne proszennia: Hospody, pomyłuj (3) Szcze mołymoś za swiatiszoho wsełenśkoho Archyjereja (imja), papu Rymśkoho, i za błażenniszoho patrijarcha naszoho (imja), i za preoswiaszczenniszoho archyjepyskopa j mytropołyta naszoho Kyr (imja), boholubywoho jepyskopa naszoho Kyr (imja), za tych, szczo służat´ i posłużyły u swiatim chrami cim, i za otciw naszych duchownych, i wsiu wo Chrysti bratiju naszu. Szcze mołymoś za Bohom bereżenyj narod nasz, za prawlinnia i za wse wijśko. Szcze mołymoś za nowoproswiszczennoho raba bożoho (nowoproswiszczennu rabu bożu) [imja], szczob win zberihsia (wona zberehłasia) u wiri czystoho ispowidannia, i w usiakim błahoczesti, i u spowniuwanni zapowidej Chrystowych po wsi dni żyttia joho (jiji). Swiaszcz:. Bo myłostywyj i czołowikolubeć Boh jesy, i tobi sławu wozsyłajemo, Otciu, i Synu, i Swiatomu Duchowi, nyni i powsiakczas, i na wiky wikiw. Ł.: Amiń. Widpust Swiaszcz.: Sława tobi, Chryste Boże, upowannia nasze, sława tobi. Ł.: Sława Otciu, i Synu, i Swiatomu Duchowi, nyni i powsiakczas, i na wiky wikiw. Amiń. Hospody, pomyłuj (3). Błahosłowy. Chrystos, istynnyj Boh nasz, szczo w Jordani chrestytysia zwoływ wid Iwana, spasennia naszoho rady, mołytwamy preczystoji swojeji Materi, prepodobnych i bohonosnych otciw naszych i wsich swiatych, pomyłuje i spase nas jak błahyj i czołowikolubeć. Ł.: Amiń. Mnoholittia Nowoproswiszczennomu rabu bożomu (nowoproswiszczennij rabi bożij) [imja] sotwory, Hospody, u zdorowji i spasenni – mnohiji i błahiji lita. Ł.: Mnohaja lita (3). Pouczennia, jak chrestyty w nebezpeci smerty Narodżene dytia, abo kohoś neochreszczenoho, szczo nachodyt´sia w nebezpeci smerty, treba zaraz chrestyty, zanuriujuczy joho, abo poływajuczy joho wodoju tryczi, i mowlaczy: Chreszczajet´sia rab bożyj (raba Boża) [imja] w imja Otcia, i Syna, i Swiatoho Ducha. Amiń. / zaraz, jakszczo je swiaszczenyk, pomazuje joho myrom, każuczy: Peczat´ daru Swiatoho Ducha. Amiń. Jakszczo ochreszczenyj żywe, koły pryjde dohidnyj czas, joho prynosiat´ u chram i dowerszujet´sia czyn.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz